Dag 15 en 16

5 augustus 2013 - Pokhara, Nepal

Wat een uitzichten, wat een geluksmomentjes en wat een mooi land is Nepal!

Gisteren zijn we om 6 uur 's ochtends vertrokken uit Kathmandu richting Pokhara. We hadden vantevoren al gehoord dat het verkeer tussen die twee steden een ramp was, maar dat we er 12 uur over zouden doen (in plaats van 7) had ik niet verwacht! Helaas dus een hele dag kwijt aan reizen. Aangekomen in ons hostel konden we ons even opfrissen en daarna zijn we uit eten geweest, waar de salamanders over het plafond liepen.

Vandaag was een drukke dag dus ik moet goed nadenken over wat we precies hebben gedaan. We zijn begonnen met een bezoek aan een waterval en daarna zijn we naar het International Mountain Museum gingen. De toerisme-studente in mij vond dit best wel interessant, vooral de cultuur in de bergen en de bergactiviteiten. Na deze twee activiteiten was de ochtend alweer voorbij en kregen we even wat vrije tijd om te lunchen. Met z'n vieren hebben we wat rondgelopen en uiteindelijk bij een heel luxe restaurantje terecht gekomen, met echt een supermooi uitzicht op het meer. Echt een oase van rust! We hadden momo's besteld maar het eten liet even op zich wachten dus ik was foto's aan het maken aan het meer van de buffels die daar rondliepen. Ik zat heel dichtbij een buffel om een foto te maken toen ik de meiden hoorde roepen dat ik moest oppassen haha. Ik keek om en schrok me dood, een andere buffel stond echt heel dichtbij me! Echt een schrikmomentje maar wel heel grappig. Na de momo's was het weer tijd om verder te gaan.

We kwamen aan bij een hindoeistische tempel met een heel mooi uitzicht over de stad. Veel foto's gemaakt en binnengelopen bij een tempeltje wat daar stond. Een klein jongetje, ik gok een jaar of 9/10, stond hier met warm water te strooien en gaf iedereen een rode stip op het voorhoofd. Dit jongetje was een priester en zegent je. Na deze hindoeistische plek gingen we door naar de Mahendra cave. We zijn de grot ingegaan, onhandige paden en weinig licht maar wel lekker koel, en aan het einde van de grot stond weer een priester. Ook hij heeft rood spul op ons hoofd gesmeerd en ons gezegend. Buiten nog genoten van wat gitaarmuziek en gezang van Nepalese jongeren die daar zaten en toen gingen we alweer verder. We gingen naar een plek waar water van de Mount Everest stroomde. Dat was op een hele hoge brug en we hebben onze handen er mee gewassen. Ook daar weer een gele stip gekregen op ons voorhoofd, dus we hadden allemaal lekker kleurrijke voorhoofden. Naast deze brug was nog een boeddhistische tempel waar we ook nog naar binnen zijn gegaan.

Aangekomen in ons hostel zijn we met een groepje een rondje gaan wandelen langs het meer. Er liggen daar heel veel van die mooie bootjes dus veel mooie foto's gemaakt! Met z'n allen gegeten in het hostel en zo lekker slapen, want morgen moeten we om 5 uur 's ochtends opstaan om de zonsopgang te bekijken. Verder gaan we morgen een ceremonie bijwonen in een klooster en paragliden! Nu al heel veel zin in morgen! :)

1. Lindy:
    5 augustus 2013
    Wauwie like like like! Zo leuk ook die stippen op je voorhoofd!
  2. Jezus:
    Leuk hoor zusje! Veel plezier morgen! X
  3. Aesa:
    5 augustus 2013
    Chica, wat ontzettend gaaf dat je dit allemaal mag mee maken. Stiekem ben ik wel jaloers, maar ook ontzettend trots op je! Hele leuke foto's ook. Veel plezier morgen! Xxxx
  4. Ella:
    Lieve Anouk.

Wat prachtig allemaal. Op de lange reis na natuurlijk !
    Gezegend en wel kom je straks (duurt nog even ) weer thuis.
    Wat zul je geschrokken zijn met zo n mega beest voor je. Een ontmoeting voor het leven ! Die vergeet je nooit meer hahi.
    Morgen weer een nieuw avontuur.
    De foto s zijn geweldig.
    Nog veel funn voor morgen. Wel vroeg op. Je kunt wel los met je camera
  5. Lisa:
    5 augustus 2013
    Flabbergasted.. wow wow wow wat ontzettend gaaf wat je allemaal meemaakt! Pas je op met paragliden? Wil je graag heel terug! <3
  6. Richard:
    5 augustus 2013
    Wat een avontuur. Het is fijn om te lezen dat je de laatste week zo goed in bent gegaan schat. Dit is de tijd om mooie herinneringen te maken. Succes met het paragliden. Wel heel terug komen he! Kus
  7. Rian:
    6 augustus 2013
    Hoi Anouk,
    Ik heb heel je reisverslag in één keer gelezen en ben erg onder de indruk van wat je hebt mee gemaakt. Wat schrijf je toch leuk!! Een geweldige ervaring waar je met veel plezier op terug kunt kijken. Geniet nog van de laatste week!!!
    Lieve groetjes van Rian
  8. Evi:
    7 augustus 2013
    Eindelijk weer bijgelezen :) Wat heb jij een geweldige tijd daar zeg! Super! Hel veel plezier met de dingen die nog komen gaan, en tot snel lieverd! X