Dag 17 en 18

7 augustus 2013 - Sauraha, Nepal

Nu ik eindelijk de salamander de kamer uit heb gejaagd, even tijd gevonden om te bloggen.

Gisterenochtend gingen we om half 5 weg om de zonsopgang te bekijken vanaf een uitzichtspunt. Het was helaas bewolkt maar de wolken die er hingen gaven een mysterieus effect. Het was vroeg maar erg genoten van het uitzicht en voor de verandering weer veel foto's gemaakt. Na het ontbijt zijn we met een bootje gaan varen richting een eilandje. Hier stonden wat hindoeistische tempeltjes.

Na een lichte lunch was het dan zover: paragliden!! Ik was best een beetje nerveus terwijl ik ook heb gebungeejumpt. Het idee van van een berg afspringen terwijl je alleen vastzit aan een touwtje is toch best wel eng. Ik zat bij een hele leuke vrouw, echt zo'n stoere chick, waar ik ook veel mee heb gekletst in de lucht. Tijdens het opstijgen waren we eigenlijk zo in de lucht en wow, wat is dat gaaf! Echt een heel gaaf gevoel en echt genoten van het uitzicht. Ook veel foto's en filmpjes gemaakt dus als ik thuis ben benieuwd naar het resultaat. Na het paragliden zijn we naar een monnikenklooster geweest. Hier hebben we een stukje van een ceremonie bijgewoond. Dit was best wel indrukwekkend met al dat monnikengezang. Je zag dat ze helemaal opgingen in hun gebeden. Ik vind het knap dat mensen zich zo kunnen toewijden aan hun geloof. Na het kijken van deze ceremonie liepen we binnen bij een soort monnikenschool, waar allemaal kleine jongentjes door elkaar heen gebeden aan het oplezen waren. Ik kreeg er een naar gevoel van, het deed me een beetje denken aan hersenspoeling. Die avond zijn we met de Nederlanders uit eten geweest en daarna weer vroeg naar bed, want we hadden er al een lange dag op zitten.

Vanochtend zijn we na het ontbijt met de bus naar Chitwan gereden. Pokhara was al een stuk warmer dan Kathmandu, en Chitwan is weer een stuk warmer dan Pokhara. We verblijven in een resort met lodges en het is best luxe! Een van de eerste keren warm gedoucht en we hebben een airco en een ventilator op onze kamer.

Na een korte briefing zijn we aan het einde van de middag een dorpje gaan bekijken. Dit was niet zo heel bijzonder, het zag er wel een beetje armoedig uit maar ik kreeg het gevoel dat dit puur voor het toerisme was dus dat is wel jammer. Ook vandaag de eerste olifanten gezien die hier gewoon door de 'straten' lopen. Dit zorgt voor een dubbel gevoel. De olifanten zijn ontzettend mooie beesten en het is natuurlijk leuk om ze van zo dichtbij te zien, maar tegelijkertijd is het ook zielig. De olifanten moeten de hele dag 'werken' en ik denk niet dat ze dat heel leuk vinden. Na het dorpje zijn we doorgewandeld naar een plekje aan de rivier. Hier gingen we de zonsondergang bekijken en hier hebben we een tijdje gezeten. Om 7 uur zijn we gaan dineren en daarna zijn we gaan kijken bij een Nepalese dansshow. Echt heel erg leuk! Er werd gedanst met stokken en getrommeld en gezongen, heel leuk om te zien. Daarna mocht iedereen uit het publiek ook op het podium komen dansen dus wij hebben ook even staan dansen!

Het is hier nu bijna 11 uur 's avonds dus tijd om te gaan slapen. Er staan ons morgen dingen te wachten zoals olifant rijden, eventueel een olifantendouche en varen over een krokodillenrivier.

Liefs uit de jungle!

1. Anny hoefmans:
    7 augustus 2013
    Wat een fantastisch verhaal weer en wat een belevenissen zeg. Maar goed dat je alles zo mooi op kunt schrijven Je maakt zoveel mee dat het fijn is om het straks terug te kunnen lezen. Salamanders, olifanten, paragliden, dansen noem maar op!!
    Wel fijn dat je nu een luxe kamer hebt met warm water Moet toch een schoner gevoel geven
    Veel plezier nog met wat je gaat beleven
  2. Jac Hoefmans:
    7 augustus 2013
    Leuk verhaal weer Anouk. Wat maak je veel mee; wat doe je veel indrukken op. Ik ben benieuwd naar al die foto's. Nog een paar mooie dagen
  3. Richard:
    8 augustus 2013
    Je kan echt leuk schrijven! Fijn dat je nu warm kunt douchen, zit er nog een beetje druk achter de stralen?

En die olifanten zijn echt gaaf. Ik ben zo ontzettend jaloers op je, dit had ik zelf ook echt mee willen maken.

Heb je je Bella Donna's signature moves nog laten zien?
  4. Tessa:
    8 augustus 2013
    Wauw Anouk , wat heerlijk om te lezen en wat een fantastische dingen maak je mee. Dat neemt niemand je meer af. Geniet er nog even van. Een super ervaring. Liefs
  5. Lisa:
    9 augustus 2013
    Waaaa olifanten! Doe je er een de groetjes van me? Zulke gave beesten!