Dag 6

25 juli 2013 - Kathmandu, Nepal

Het is hier nu bijna 11 uur 's avonds dus ik moet eigenlijk allang in bed liggen, dus ik ga proberen om het kort te houden :)

Vanochtend voor het eerst ontbeten met rijst! Gelukkig viel het me alles mee. Daarna zijn we naar de school gelopen en werden Claire en ik weer bij een kleuterklas gezet, maar dit keer samen. De kinderen waren nog jonger als gisteren dus helaas konden ze ook geen Engels. Wat wel heel grappig was is dat toen we binnen kwamen een meisje heel hard begon te huilen, omdat ik blank was haha. We hebben ze hoofd, schouders, knie en teen geleerd in het Engels en de kabouterdans. Daarna werden we bij een andere klas gezet en daar hebben we eigenlijk hetzelfde gedaan. In de lunchbreak gingen Claire en ik even naar huis maar het regende super hard dus we waren helemaal doorweekt. Snel opgefrist en met lichte tegenzin toch maar weer terug gegaan naar de school. De middag was gelukkig een stuk leuker! Ik stond alleen bij de wat oudere kleuters en ze hadden tekenles toen ik binnen kwam. Een leerling vroeg of ik een helikopter wilde tekenen dus uiteindelijk in heel veel schriftjes mijn tekenkunsten getoond. Daarna was de les Mathematics en toen heb ik verschillende leerlingen geholpen, maar eigenlijk kunnen ze heel veel al zelf. Na deze les mochten de kinderen naar een andere klas en daar werd er weer met z'n allen gedanst. Ze dansen en zingen hier zo ongeveer de helft van de dag! Om half 4 de weeskinderen van school opgehaald en met ze meegelopen naar het weeshuis. Hier ben ik maar heel even gebleven want er zijn veel te veel vrijwilligers.

Opzich wel een leuke dag gehad, maar we hebben geregeld dat we morgen mogen gaan verven in het disability centre. Hopelijk voel ik me dan iets nuttiger :) Vanavond hadden we een soort pannenkoekjes (waar mais in zit) en heb voor het eerst mijn bord leeggegeten! Het pittige eten valt me ook reuze mee. 's Avonds hebben we met z'n zessen op onze kamer nog lekker een kopje thee gedronken met stroopwafel. Morgen dus nog een dagje vrijwilligerswerk en dan zijn we zaterdag vrij! Morgenavond gaan we waarschijnlijk naar Thamel en zaterdag naar Patan.

Weltrusten!

1. Richard:
    25 juli 2013
    Kijk dat is fijn om te lezen. Mooi dat deze dag al weer een stuk leuker was lieverd. En nu snel slapen jij! Trusten x
  2. Ella:
    Anouk
    Je slaapt nu.
    Ik nog niet hahi
    Tja ik heb ook maar 1 kind van 7.
    Zo n klas vol is vermoeiend. Die stralende gezichtjes op de foto. Leuk hoor.
    Knap je bord leeg. Moet er niet aan denken rijst op nuchtere maag. Kopje thee op jullie kamer met een stroopwafel is dan beter haha
    Ze zouden hier in Nederland wat kunnen leren van dat ontspannende dansen is goed voor iedereen je wordt er slank en blij van !
    Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan
    Ik ga nu ook na bed.
    Liefs Ella xxx
  3. Manon:
    26 juli 2013
    He girl! Ik ben bijgelezen met je verhalen, superleuk om te lezen! Klinkt heel indrukwekkend allemaal en je ziet er veel zo te lezen. Hopelijk staan je nog veel mooie dingen te wachten, ik zal je lekker blijven volgen hihi. Geniet ervan schat! XXX
  4. Lisa:
    26 juli 2013
    Hoi liefie! Super om je verhalen te lezen. Ben nu al benieuwd wat je vandaag hebt gedaan hihi. Geniet ervan xxxxx hele dikke kus
  5. Evi:
    27 juli 2013
    Ah die kinderen, ontzettend lief!!