Dag 1 en 2

21 juli 2013 - Kathmandu, Nepal

Eindelijk! Veilig aangekomen in Nepal. De vlucht van Nederland naar India ging erg goed, ik heb nog nooit zo luxe gevlogen dus dat was al een ervaring opzich. We kregen vaak eten en drinken en ik heb me goed vermaakt met films. In India moesten we 5 uur wachten en daarna waren we binnen 2 uur in Nepal. Het was toen half 9 lokale tijd. Toen we uit het vliegtuig stapten was het echt super warm! Het visum aanvragen en de bagage ophalen ging allemaal heel soepel gelukkig.

We werden met een busje naar ons hotel gebracht en toen heb ik dus kennis gemaakt met het vervoer in Nepal. Wat een chaos! Ik verbaas me er echt over dat er nog geen ongelukken zijn gebeurd. We kregen een lunch in ons hotel en daarna zijn we gelijk door gegaan naar de Monkey temple. Het is hier vandaag echt superwarm en iedereen is moe van de lange reis, dus de trappen beklimmen was echt zwaar! We hebben wat aapjes gezien en helemaal bovenaan de tempels bekeken. We weten nog niet zo heel veel over het boeddhisme en hindoeisme, maar ik vond het wel mooi dat deze twee geloven tempels naast elkaar hebben staan en naast elkaar leven. Ook lopen de mensen linksom rond de tempel, ze geloven dat de goden via de andere kant lopen en zo komen ze elkaar tegen. Ook hangen er heel veel vlaggetjes, dit zijn gebeden en door het wapperen worden die verhoord. Ziet er erg vrolijk uit!

We verblijven 2 nachten in dit hotel en volgens mij gaan we daarna naar het gastgezin. De hotelkamer is trouwens prima en ik slaap samen op een kamer met Manon en Claire. Het is hier nu half 4 's middags en we gaan pas om half 8 avondeten dus we gaan zo even een rondje lopen.

Mijn eerste indruk van Nepal: warm en chaotisch! Ik upload gelijk een paar foto's van vandaag. Ik kan helemaal los gaan met mijn spiegelreflex camera hier dus dat is echt top! Maar die foto's komen allemaal pas later.

1. Richard:
    21 juli 2013
    Leuk om te lezen schat! Ik ben nu na dag 1 al super jaloers op je, en er gaat nog zoveel moois komen. Kan niet wachten op de foto's die je genomen hebt met je spiegelreflex camera. Kus!
  2. Evi:
    21 juli 2013
    Geweldig Anoukkieee! Super om zo je verhalen te horen :) Ben zo trots op jou! xxx
  3. Anny hoefmans:
    Hoi Anouk
    wat leuk om zo snel iets van je te horen en te zien. Je bent ver weg maar zo lijkt het wat dichter bij
    Heel veel plezier xxxxxxxx
  4. Jac Hoefmans:
    21 juli 2013
    Leuk, ik ben blij dat alles goed verlopen is, de reis etc.
    Veel plezier, heb het leuk kortom geniet ervan
    Paps xxxx
  5. Ella:
    Lieve Anouk.

Wat ben ik blij met je reisblog
    Nu weet ik dat je veilig bent aangekomen.
    Zo genieten we hier thuis mee met je. Daan maurice Jurgen we lezen allemaal mee. Wat een avontuur nu al. Zoals je schrijft is net dat wij er ook bij zijn
    Knap wat je allemaal doet.
    En je zult nog meer goede dingen gaan doen. ( ben echt TROTS op mijn schoondochter ).
    De foto s zijn super gaaf.
    We houden je blog bij !
    Knuffeltje ! Liefs en xxx Ella